Media
Zoals je al hebt kunnen lezen was er veel aandacht van de pers.
In het Van Goghjaar was het project natuurlijk "hot news". Vanaf het eerste begin tot ver naderhand bleef de pers belangstelling tonen. Regionale en landelijke kranten, zelfs uit het buitenland, radio en televisie (journaal, jeugdjournaal, Telekids),
Aandacht van de media tijdens het maken van de billboards « vergroot » |
ze bleven komen en gaven het project alle aandacht. Klik maar eens op "video-files", dan kun je er wat van zien. Er was ook negatieve publiciteit: Rijkswaterstaat was er zeker van dat de borden automobilisten zo zouden afleiden dat er grote ongelukken zouden gebeuren.
Dat bleek gelukkig allemaal mee te vallen en toen de borden weer weg waren moest Rijkswaterstaat toegeven dat de aanvankelijke paniekberichten wel erg overdreven waren.
aandacht van de media tijdens het plaatsen van de borden « vergroot » |
De gemeentepolitie Etten-Leur verklaarde dat in de zeven weken dat de borden langs de weg stonden,er geen ongelukken gebeurd waren die aan deze expo langs de snelweg te wijten waren.